星期二, 五月 17, 2005

好家庭

朋友一直问我,为什么会突然想当妈妈。这不是突然。这是我从小的愿望。我一直想要当一个好妈妈。

你知道孩子是什么东西吗?那天电视里有个外国男生说,当他一看到孩子的眼睛的时候就觉得自己特别弱,好像自己已经被这些孩子控制。不管这些孩子向你要什么,你就会情不自禁地答应他们。就是这种感觉。所以每一次男生用那像孩子一样的眼神看我的时候,我就会特别心软。男生说,太心软到最后吃亏的是自己。所以我和别人说话的时候都不看他们的眼睛。我只看他们移动的唇。

我常常提醒自己说,我要的是一个真正的小孩,而不是一个像小孩的大男生。男生应该有像爸爸那样坚定的眼神。男生是必须当好爸爸的。所以我看到那种一副贱样的男生就觉得讨厌。因为他们不会是好爸爸。

两个人在一起到最后一定会变成好妈妈和好爸爸吗?其实不是。然而我没有办法阻止自己那样天真的想法。我始终是想要有一个好家庭的。

2 Comments:

Blogger David said...

for some reason I felt, I won't say hurt, but a little uneasy when u said "所以我看到那种一副贱样的男生就觉得讨厌。因为他们不会是好爸爸."

and when you said a guy msut have the "look" of a father.

I can't explain the feeling. But its a feeling of hopeless-ness and some sadness. Not only because I know I don't have that "look" but yet I feel I would be a wonderful father. A father that can relate to his children at a level that few parents can.

What am I supposed to be as a good fahter? Stern? Quite unless givign a command? Talks to his children but only at a superficial level? A MAN's MAN?

I want to be a COOL dad. Who reads books, plays games and enjoys Toys. If that is not "proper" than I would just be COOL, without being a dad.

I am also sad that in your view guys are supposed to be good fathers. Even before they have the chance, fathers before thier time. How can anyone be categorized as a good father or good mother. For me, a true good mother for example is one that has probably little social life outside the family. One that has few friends, because all her tiem is devoted to the family. I have a vision of a woman who has NOTHING, ezxcept the family. She is quite, sometimes a bit lonely and perhaps often sad.

Perhaps I misunderstood you, or do not grasp the cocnert of a family. But if it means giving up who I am to raise good children. Then, I would rahter not have children. Why propogate life when those lives will one day live the same meaningless existance.

5/19/2005 11:12 上午  
Blogger yee mai said...

hey, don't feel sad...i felt sad when i read your comment...haha, really...

我觉得很抱歉。我并没有故意为难男生。我也从来不知道我那样的想法会令人觉得不自在……可是你不是那些所谓的贱样,don't worry :)

每个人的要求都不同,我所谓的好爸爸,只不过是要爱我爱宝宝。我不喜欢那些蛮横又把女人当奴隶的男人。只是这样而已。:)

I am sure you'll be a COOL and GOOD father, coz you'll love your family a lot rite? ;)

5/20/2005 12:19 上午  

发表评论

<< Home