星期日, 五月 07, 2006

无可取代

我这一生最大的恐惧……
就是失去我的哥哥。

我原本想写,“我这一生最大的恐惧,就是失去爱的能力。”可是写了前半段,后半段就不自由主地写了“就是失去我的哥哥。”我不知道该怎么解释。可是这样的恐惧是我与生俱来的。

我觉得哥哥是世界上最叻的人。虽然他是一个白痴。哈哈哈。提到哥哥的时候一定要笑。这就是人生里你不需要知道为什么的其中一件事。没有为什么。

可是我可以告诉你,我喜欢哥哥因为:
他疼我。
他是白痴。
他很厉害。
他很嘴贱。
他很陀衰家。
他听我的话。
他会拿被单当毛巾。
他会打电话唱歌给我听。
他讲得最流利的是马来文。
他批评人的时候表情很认真。
他笑的时候看起来好像很辛苦。
他讲一句话就可以让我笑到肚子痛。

很多人讲我恋兄狂。连妈妈都讲我们像情侣。可是我没有。我不会嫁一个像哥哥一样的男人。因为他不像梁朝伟。可是连梁朝伟都不能取代哥哥在我心目中的地位。没有人能够。

3 Comments:

Anonymous 匿名 said...

I wish I have a elder brother too, well.. mainly some1 that care for me other than my parents; some1 that can fill up my heart; some1 that will make me laugh; some1 will not betray me no matter what.

5/08/2006 5:29 下午  
Blogger yee mai said...

"some1 will not betray me no matter what" yeah, that's the best part~! :)

5/09/2006 12:25 上午  
Anonymous 匿名 said...

I totally get what you mean. *smile*

I have a little answer(s) for myself:
Brothers are special and irreplaceable because they are the ones who have been walking with us, looking out for us since we were born. We share everything, including parents, secrets which we have kept from our parents and lovers, we share the same family problems, we eat the same meals at home, stay at the same house, fighting over own favourite channels with the shared TV even though we have our own TVs in the bedroom.

They are the special men in our lives that would accept us unconditionally, also the ones who we love and accept in the same way.

中文?mmm... 就因爲我們了解彼此的白癡,把對方的缺點都會看成是優點,一起成長,一起分享,一起笑也曾不顧面子地一起哭過,曾經一起被爸爸媽媽處罰,為了幫對方cover而對爸媽撒謊,就算家裏塌下來只要兄妹在一起就算害怕也會有一份安心...
^___^

男朋友都可以換,哥哥只有一個;
男朋友都可以捨棄你,唯有他會永遠支持你。


Oops, too long... Sorry ya... :p

5/08/2007 4:17 下午  

发表评论

<< Home