星期一, 五月 07, 2007

如果明天不用上班

如果明天不用上班,我想一整天躺在家附近的那个板球场上看天上的白云如何慢慢聚集。看天空如何变蓝变灰变黑。一仔很喜欢那个板球场。每次来我家经过的时候总是要讲一遍“哟这个球场真的很漂亮”。

如果明天不用上班,我想拿刀片把左脚大拇指的指甲割开,然后把里面的瘀血清除掉。半年前我在公司让自己椅子的轮子压在上面,半年后那堆瘀血才从指甲的底部往上移了两毫米。

如果明天不用上班,我想睡到下午三点才起身吃面包,吃了继续睡到爸妈放工回来。我从来没有好好地睡过一觉。我总是一入睡就不停地做梦。梦里总是有很多人和事在困扰我。

如果明天不用上班,我想随意打电话到陌生人的家去唱歌给他们听。我发现自己的气管越来越差,只要喝几口冷水,就会觉得哮喘好像要回来找我玩了。现在如果我在夜里哮喘病发作,我除了静静地祷告之外还能告诉谁呢。

如果明天不用上班,我想把收在衣柜里的旧信件全部拿出来重读一遍。我很久没写信。很久没有人让我想写很长很长的信告诉他一些事情。一些无关重要的事情。

如果明天不用上班,我不觉得空闲的我就会写出一篇好文章。忙碌只是借口。

如果明天不用上班,我只是想忘了你。

7 Comments:

Blogger David said...

last time u said u wanted to write me a letter, where liao?

5/07/2007 2:52 下午  
Anonymous 匿名 said...

May, 文章不需要寫得好,但是一定要寫得爽。要把内心和腦裏的東西都番出來,宣洩,表達,記錄當時的心情,不是要拿去參賽,不需要得獎,不需要別人的掌聲與同情。
不是嗎?

一個應該會給你surprise的人,我是Nicole... ^__^

5/08/2007 2:47 下午  
Anonymous 匿名 said...

black bird, who is that David ah?
let rabbit and me 'screen' first b4 u decide if u want to be his girl fren! kekekeke......

last time i wanted to ask what happened to your toe nails oso but 4got liao. it seems like u like to 'torture' urself ah... how can u put the chair on it?!

5/09/2007 9:46 下午  
Blogger David said...

i knew i forgot something...

5/09/2007 10:58 下午  
Blogger yee mai said...

ahahhahaahaha, wat is this man. wat GF?!?!?! David, you bring trouble to me again! -die ahahahahhaha

Nicole: Hey!!!! so happy to see you here!! ahhahaah n yes, wat u said is right~ i should keep writing no matter wat happen...

5/13/2007 11:51 下午  
Blogger David said...

i dunno? :P

5/14/2007 12:15 上午  
Anonymous 匿名 said...

*wink* It's my pleasure too!

Your articles are very lively and interesting. They are so full of YOU. Don't ever lose it!

Btw, I've enabled right-click on my blog. Hahah`~ sorry about that. My monitor's brightness & contrast is set to only 20 so I can see without any problem. :p

5/14/2007 11:34 上午  

发表评论

<< Home