星期日, 三月 19, 2006

东帝汶之行(一): 走路没有风

我的书写能力突然变得很差。还是我的书写能力根本就没有好过。我二月初随世界宣明会到东帝汶去的时候,就答应了世界宣明会的同事说我会为这趟探访写一篇文章。只是回来到现在,我那篇文章始终没有写成。

我去的时候东帝汶正逢雨季,可是白天的时候天气还是很热。比马六甲还热。我在那里呆了五天半,每一天醒来看见那里的人都觉得很平静很开心。当时我并不知道为什么。回来后我继续为工作奔走忙碌,然后我突然明白,我在东帝汶的时候异常地平静,因为我在那里走路的时候没有风。

我在这里上班,常常穿着外套高跟鞋拿着一堆文件赶着去大公司开会,总觉得走路的时候风很大。好像觉得自己很厉害酱。你也许不明白。没关系。反正我在东帝汶走路的时候没有风。不管走到哪里都并不觉得自己很厉害。

那些光着脚走在泥路上的当地世界宣明会职员、那些把握每一个机会认真学习努力向上的青年、那些经历过战争的洗礼还努力活得快乐的人、那些不计较薪金为人民服务的医生、那些每天开四轮驱动车来回山区的司机、那些随手在地上拾起三粒小石头就可以像小丑一样表演杂耍的小孩……那里的每一个人都比我厉害一百倍。我觉得就连那些坐在地上卖菜的老婆婆都比我厉害。

当我觉得自己很渺小的时候,我竟然觉得很平静了。那样的平静让我很快乐。

13 Comments:

Anonymous 匿名 said...

Nicely written. Noble job! Keep up the good work! Get a boyfriend!

3/19/2006 8:21 上午  
Blogger yee mai said...

hahahaha~ how to get?!?!

3/20/2006 11:31 下午  
Anonymous 匿名 said...

Put down the defences, and go with the feeling. U can also start by accepting that the fact that u're a very pretty and fine woman.

3/21/2006 7:14 上午  
Anonymous 匿名 said...

I am totally agreed with the you mate !! Go with the feeling !!!

3/21/2006 11:19 下午  
Anonymous 匿名 said...

哈哈哈哈... 嫁過去做壓寨夫人不錯.. :P

3/23/2006 8:21 上午  
Anonymous 匿名 said...

因為他們會欣賞妳的"美" .. kekekeke ^^

3/23/2006 8:22 上午  
Blogger yee mai said...

anonymous: yeah, n i dont hv feeling~ hahaha....n i think i should love you, for u said tht i'm pretty n fine, ahhahahaha~ pls lah :p

skye:哈哈哈哈哈哈~对!你唔抵得啊~

3/24/2006 5:15 下午  
Anonymous 匿名 said...

What "pls-lah"??? That's exactly what I meant, Yee Mai, low self-esteem is not bringing you anywhere. Repeat after me, "I'm a very attractive and wholesome woman. I deserve more than this." Ok, one more time. Great! Best of luck!!!

3/26/2006 10:00 上午  
Blogger David said...

She is just choosy, someone kick her please :D

3/26/2006 5:40 下午  
Anonymous 匿名 said...

i think i saw u on astro... :P dunno if i ngan fah onot
u went there wif fish leong ar?

3/26/2006 10:43 下午  
Blogger yee mai said...

david: hahaha, kick ur ass~!

qing: kill me pls...hahahha, yeah i went there wf her, my fren told me she saw me oso, n said i look damn chan, hahahhaahaa~ Fish Leong is World Vision Malaysia (my company's client) ambassador now, so i hv to go wf her...

3/27/2006 11:43 下午  
Blogger Qing aka 莉晴 said...

hehe...fong sam fong sam u onli appeared for not more than 2 seconds,couldnt see if u r "chan" onot :P
btw is she(fish) a nice person?coz she is quite "cucuk" n fake in my impression..dunno y :P
ooh btw btw,it's a good event world vision does.

3/28/2006 12:15 下午  
Blogger yee mai said...

yeah, she's very nice ;)

3/30/2006 11:58 下午  

发表评论

<< Home