星期二, 六月 28, 2005

快乐的理由

朋友问我怎么会常常如此快乐。

怎么会如此快乐……怎么会如此快乐……

我想解释,可是我发现那其实没有什么特别。就是很简单的事啊。例如,今早开车上班的时候天气很阴凉、打开MSN发现很多朋友都在、和同事老板讲了很傻的笑话、没有接到任何坏消息、喝了很多很多的白开水、发现BLOG里有新的留言、听别人的好消息替别人感到兴奋、不知不觉又到下班时间、想起自己温暖的床和昨晚奇异的梦、发现傍晚天空的晚霞很美很美……我再讲下去,只有越讲越傻。这些事你不也再经历吗?我还有什么好写的。

也许我太容易满足,所以我如此快乐。反正我觉得世界无限美好,身边的人都很可爱。受过的伤害和委屈,当着笑话笑笑就过去了。

快乐,很难吗?你的心想要快乐你就能够快乐。:)

4 Comments:

Blogger David said...

as I have said b4, I envy how you can be so content. But then again, being dis-content makes me want MORE and MORE. Thats not entirely bad... :)

Anyway, u still owe me comments! get to it la... Yee "Tau" Mai

Yeah, thats a new nickname :D

6/29/2005 10:29 上午  
Blogger yee mai said...

hahaha, yeah i like to eat Yu Tao Mai actually...and i left some comments in your blog aledi~

6/30/2005 11:46 下午  
Blogger wsyong said...

couldn't agree more with what you say.

7/01/2005 12:01 上午  
Blogger yee mai said...

hey, i still donno who r u...hahaha...have been thinking but still not sure...

7/01/2005 9:49 上午  

发表评论

<< Home